راهنمای خرید اتو
نوشته شده توسط : درسا حسینی

مطمئنا کسی که همیشه لباس های مرتب و اتو کشیده می پوشد نسبت به به کسی که لباس های چروک می پوشد بسیار خوش لباس تر و شیک تر است . اتوی لباس ها باعث می شود تا لباس ها حالت نو بگیرند و شما را مرتب تر نشان دهد ، بدین منظور وجود اتو در خانه بسیار ضروری است و در اکثر خانه ها پیدا می شوند . یکی از خرید های مهم ترین خرید ها در جهیزیه خرید اتو می باشد ، اما قبل از خرید اتو لازم است تا نکاتی را در نظر بگیرید تا اتویی را خریداری کنید که از امکانات بالایی برخوردار باشد و همچنین به شما کمک می کند تا اتوی یبا دوام را برای خود تهیه کنید ، در ادامه مطلب شما را با راهنمای خرید اتو و نکات نگهداری از آن آشنا می کنیم تا خرید مطمئن تری داشته باشید . 

راهنمای خرید اتو

جنس و طراحی اتوبخار
یکی از مهم ترین مواردی که باید در هنگام خرید اتو بخار درنظر بگیرید، جنس کف اتو بخار است. می توان گفت برای گرفتن بهترین نتیجه از یک اتو بخار، جنس کف اتو نقش مهمی دارد. جنس کف اتوها دارای انواع مختلفی ازجمله استیل، سرامیک و تیتانیوم می باشد. توجه داشته باشید که کفه های استیل بیشتر در ساخت اتوهای بدون بخار یا به اصطلاح خشک به کار می رود که در حال حاضر کاملاً از رده خارج شده و دیگر ارزش خرید ندارند. بزرگ ترین مزیت کفه های سرامیکی و تیتانیومی این است که به راحتی تمیز می شوند، به آسانی روی لباس سُر می خورند، به لباس های نازک و یا پلیستر نمی چسبند، کمتر به پارچه آسیب می زنند و در برابر پوسیدگی و خراشیدگی مقاوم تر هستند.

 

خاموش‌کن خودکار
این قابلیت را با ترموستات اشتباه نگیرید! ترموستات با توجه به حرارت کف اتو المنت‌های آن را خاموش و روشن می‌کند اما سیستم قطع‌کن خودکار با توجه به حرکات اتو، آن را خاموش می‌کند. به‌عنوان مثال اگر برای مدتی اتو در حالت ایستاده یا خوابیده بی‌حرکت بماند خاموش می‌شود. برخی از مدل‌ها هم این قابلیت را دارند که اگر اتو به طرفین یا به اصطلاح روی پهلو بیفتد هم آن را خاموش کنند. این قابلیت خطرات ناشی از استفاده اتو را به حداقل می‌رساند و می‌تواند مانع از آتش‌سوزی یا سوختگی لباس‌ها و فرش شود. وقتی هم که از خانه بیرون می‌روید و مدام شک می‌کنید اتو را خاموش کرده‌اید یا نه؛ دیگر خیالتان راحت است که خودش خاموش می‌شود و جای نگرانی نیست.

 

توان دستگاه
این معیار که با واحد وات محاسبه می شود نشان دهنده توان المنت اتو بوده و هرچه این عدد بالاتر باشد سرعت داغ شدن اتو و هم چنین مصرف انرژی آن نیز بیشتر خواهد شد. بالا بودن سرعت داغ شدن، زمان انتظار برای آماده اتو را کاهش میدهد و سرعت کار را بالاتر میبرد. با توجه به مصرف بالاتر انرژی با توجه به نیاز تان و تعداد اعضای خانواده اقدام به خرید کنید لازم نیست که حتما قویترین محصول را خریداری کنید. در صورتی که نصمیم به خرید اتوی پر توان داشتید، توصیه میشود که از اتوهای دارای مصرف بهینه یا اتو هایی که دارای سیستم صرفه جویی هستند استفاده کنید.

 

وزن مناسب اتو بخار
به دلیل اینکه اتو کشیدن بر روی لباس کار یدی هست و نیاز به قوه و انرژی دارد ، موقع خرید باید به این نکته ی بسیار مهم توجه کرد که وزن اتو حتما مطابق قوای بدنی ما باشد . اتوی بخاری به این خاطر که باید روی لباس کشیده شود و سر بخورد در ابتدا نباید آنقدر سبک باشد تا فشار کافی بر روی لباس وارد نشود و اتوی دلخواهی بر روی لباس کشیده نشود و در نهایت چروک های موجود از بین نروند. همچنین اگر اتو آنقدر سنگین باشد که دست شما موقع استفاده از آن خسته شود و یا حتی به دلیل سنگینی آن و عدم قوای کافی برای استفاده بهینه ، لباستان بسوزد ، پس این مسئله بسیار مهم است که موقع خرید حتما انتخاب درستی از نظر وزن اتو داشته باشید.

 

طول سیم اتوبخار
یکی از مشکلاتی که اکثر خانم ها حین استفاده از این دستگاه با آن مواجه هستند، محدودیت جابجایی اتو به دلیل کوتاه بودن سیم دستگاه می باشد. هر اندازه طول سیم اتوبخار بیشتر باشد، اتوکشی آسان تر و انعطاف پذیرتر خواهد بود و شما قابلیت مانور بیشتری هنگام اتو کردن لباس ها خواهید داشت. اگر از آن دسته کاربرانی هستید که با پارچه های بزرگ سر و کار دارید، طول سیم بیشتر تجربه ای آسوده تر از اتوکشی را برایتان فراهم خواهد ساخت.

 

گنجایش منبع آب
اگر این موضوع برای‌تان مهم است که چندوقت یکبار منبع آب اتویتان را پر کنید، هنگام خرید اتو می‌توانید گنجایش منبع آب اتو‌های مختلف را با هم بررسی کنید و اتویی را انتخاب کنید که ظرفیت بیشتری دارد.

 

نکاتی برای نگهداری صحیح از اتو

1 - از وارد آمدن ضربه به اتو (مثل زمین خوردن) جداً خودداری کنید.

2 - قبل از خنک شدن اتو، سیم‌های رابط آن را دور دسته نپیچید.

3 - هر گز اتو را داخل آب قرار نداده وروی آن آب نریزید.

4 - اتو بخار را فقط تا حد مجاز آب کنید و نه بیشتر.

5 - سیم رابط فرسوده را تعویض کرده و از سیم رابط با روکش بافته شده از نخ استفاده کنید.

6 - برای جلوگیری از خرابی کف اتو آن را بر روی زیپ، قلاب، و سگک نکشید.

7 - برای جلوگیری از تشکیل رسوب در اتو بخار از آب بدون املاح مثل آب مقطر استفاده کنید .

 

 




:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: